Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van michael zonneveld - WaarBenJij.nu Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van michael zonneveld - WaarBenJij.nu

Ubud

Door: Michael

Blijf op de hoogte en volg michael

28 Oktober 2012 | Indonesië, Ubud

Tijdje geleden alweer en loop dus wat achter met m'n verslagjes..
Vanuit ubud zijn we met z'n vieren wezen mountainbiken door de rijstvelden en heuvels rond ubud. Was erg leuk, alleen voor ons Hollanders een pièce of cake..... Was constant langsam langsam en one line! Heel veel moois gezien en veel geleerd onderweg.
Gelunched in een prachtige tempel en na het eten 'muziek' gemaakt met zo'n hamertje tik geval....wat altijd gebruikt wordt bij officiële ceremonies.
S avonds heerlijk gegeten in een restaurantje met uitzicht op de rijstvelden en de volgende dag weer betijds op en motorbikes gehuurd en er op uit getrokken. Kost nog geen 5 euro per dag en je ziet de omgeving op een hele andere manier weer.
Helmpje op en crossen maar! Mengen tussen de andere tigduizend kamikaze piloten;)
We hebben die dag de elephant cave bezocht en de kustplaats sanur bezocht. Gelunched op het strand en daarna weer richting ubud gescheurd. Onderweg aangehouden door de politie (=corrupte machtsmisbruikers) omdat we zonder rijbewijs reden, moesten eigenlijk over twee weken voor het gerecht verschijnen, maar om onze vakantie niet te bederven konden we het ook direct met hem regelen....100.000 rupiah (is 8 euro) en we mochten weer verder! Waren pas in het donker terug in ubud en na het eten lekker vroeg op bed want zo'n dag scooteren is toch wel vermoeiend op deze 'wegen' hier....
De volgende dag hebben we lekker relax dagje gehad.
Smorgens vervoer en tickets geregeld voor de volgende dag naar de Gilli eilanden en smiddags lekker bij het zwembad gehangen.
Aan het eind vd dag hebben Maaike en ik nog een trekking gedaan ff boven ubud. Ontzettende mooie omgeving. Loopt op een soort heuvelrug met aan weerszijde een diepe vallei met stromend water. Schitterend uitzicht met zonsondergang en een prima plek voor meditatie! De foto's zeggen alles, maar kan ze helaas nog steeds niet plaatsen!#*~:)
Laatste avondmaal in ubud en de volgende morgen de auto volgepropt met 4 mensen en backpacks en op naar padangbai, de havenplaats voor de overtocht naar de Gillis' ! We hadden een superdeal kunnen sluiten vanwege low season, dus voor 21 euro pp hadden we een auto met chauffeur voor die dag en een fast boot naar de Gilli eilanden! Fast boot is nog geen uur varen en met de local Ferry waren we vier en half uur onderweg geweest.
De Gilli eilanden horen bij lombok dus nu hebben we Bali verlaten. We beginnen met het grootste eiland gilli trawagan.

• 28 Oktober 2012 - 08:15

Femke:

Hey Mike,

Wat een geweldig avontuur zeg!!! Zit steeds helemaal in je verhalen en het is elke keer jammer als het verhaal voorbij is.... Doe voorzichtig en blijf lekker genieten!!! En idd kan niet w88 om eens wat mooie foto's van je te bewonderen... :)

Liefs Fem

• 28 Oktober 2012 - 12:57

Pa En Ma:

Hoi Michael
    Deze keer een reactie van mij (pa). Mooi om de verslagen van jou te lezen.
    Je maakt wel veel mooie dingen mee, lezen wij.
    Ook daar heb je dus ook al met de politie te maken gehad, al was het deze keer geen snelheids overtreding.Gelukkig zijn de boete,s niet zo hoog als in Nederland.De afgelopen 2 nachten heeft het hier gevroren. ongeveer 5 graden vorst gehad Zaterdagavond de verjaardag van je moeder gevierd. Er zijn 18 mensen op visite geweest. Ook hebben we op jou verjaardag met z'n allen een borrel gedronken.Jii zal op dat moment wel in bed gelegen hebben. Het was hier 22.00 uur. Fabian Ragnild en Anouk zijn weer thuis en komen vanmiddag(zondagmiddag) op verjaardags visite. Michael, wij wensen jou heel veel plezier en horen graag wat jou volgende verblijfs plaats wordt. de groetjes van ons allemaal en tot het volgende contact.
    Pa en Ma.

• 28 Oktober 2012 - 12:57

Pa En Ma:

Hoi Michael
    Deze keer een reactie van mij (pa). Mooi om de verslagen van jou te lezen.
    Je maakt wel veel mooie dingen mee, lezen wij.
    Pa en Ma.

• 28 Oktober 2012 - 13:34

Dini:

Hoi Michael,

Weer een mooi verhaal van een geweldige reis!
    Geniet er nog van en nog van harte gefeliciteerd!
    Groeten van ons,

• 30 Oktober 2012 - 09:25

Harmke:

dag michael

wauw!! kan oprecht zeggen tikkeltje jaloers te zijn bij het lezen van je verhalen heerlijk zeg geen gedoe, gezeur maar volgens mij alleen maar heerlijk genieten!!
    wat maak je leuke dingen mee en volgens mij al heel veel leuke mensen ontmoet. Reizen is echt leuk en insprirerend he!
    je moet de hartelijke groeten van paul hebben.
    hoop snel weer een mooi verhaal van je te lezen geniet ze.
    groet harmke

• 30 Oktober 2012 - 19:37

Fabienne:

Hoi Michael,

Wat een geweldige verhalen! zo te lezen vermaak je je prima! ik wacht met smart op de foto's... :-)
    Nog gefeliciteerd met je verjaardag! heb je et nog op een bijzondere manier gevierd?
    kan niet wachten op je volgende verhalen....

liefs Fabienne