THE Gilli's - Reisverslag uit Gili Air, Indonesië van michael zonneveld - WaarBenJij.nu THE Gilli's - Reisverslag uit Gili Air, Indonesië van michael zonneveld - WaarBenJij.nu

THE Gilli's

Door: Michael

Blijf op de hoogte en volg michael

01 November 2012 | Indonesië, Gili Air

Na afscheid te hebben genomen van Marleen in ubud, die ging nog twee dagen naar kuta en daarna naar huis, zijn Maaike, Mareille en ik op Gilli trawagan aangekomen. Dit is het grootste eiland van de drie en wordt ook het partyeiland genoemd.
We worden opgewacht door tig local sjacheraars die je proberen over te halen naar hun hotel of homestay te komen, maar zo eigenwijs als wij nederlanders zijn, zoeken we dat zelf wel uit.
Dus met volle bepakking en de lonely planet in de hand op het heetst van de dag de pas er in en lopen maar! We hadden al wat keuzes gemaakt in de lonely planet, dus zoeken naar de bordjes.
Dat valt niet mee in een jungle van bordjes de juiste te vinden en toe we uiteindelijk al aan het eind van het eiland waren (ik had de schaal van de plattegrond vh eiland totaal verkeerd ingeschat) en ook nog eens bijna aan het eind van ons Latijn waren,toch maar hulp gezocht bij een soort regelaar/gids en die liep met ons mee naar onze uitgezochte accommodaties. Dat viel vies tegen.
Ten eerste waren de prijzen uit de gids al bijna verdubbeld, of we konden niet met z'n drieën op een kamer en voor een suite met yacuzzi moesten we 1,3 miljoen rupiah per nacht neertellen....
Dacht het niet! Gelukkig had de gids nog wat suggesties en uiteindelijk voor 8€ pp pn een goeie kamer met airco en fan en groote badkamer en ontbijt gevonden. Deal!
De Gillis' kun je voorstellen als bounty eilanden, geen gemotoriseerd vervoer, alleen fietsen en paard(je) en wagen, witte stranden, helder turquase water, snorkelparadijs en dagen te spenderen met just watching the day goes by.....
Elke dag magnifieke sunset met een bintang....
Ook hier weer, foto's zeggen genoeg, maar mijn i pad zegt helaas nee tegen de foto's....of de waarbenjijnu site in dit geval...
Maar die houden jullie absoluut te goed en dan kun je je denk ik wel voorstellen dat ik daar wel een half jaartje wou blijven!;)
De dagen versleten met snorkelen, wegdromen, uitgebreid lunchen, puzzelen, zwemmen, sunsetje met bintang, uitgebreid dineren en een of meerdere drankjes in 1 van de vele barretjes.
Wel hebben we op alle drie de eilanden aan het eind vd middag het eiland helemaal rond gelopen. We hebben een dag trip naar Gilli meno(kleinste eiland) gedaan en daar dus ook lekker gesnorkeld en geluierd. We hebben prachtige en grote aantallen vis gezien en zelfs ook schildpadden(of was dat steeds dezelfde;))
Alleen is helaas het koraal een stuk minder als in Egypte maar dat komt omdat ze hier tot vrij recent nog met dynamiet visten, en das nie so goed voor het koraal hè!!!
Na 3 of 4 nachten op trawagan te zijn geweest, zijn we met het bootje naar Gilli air gevaren en daar nog twee nachten gebleven.
Nog rustiger, nog mooiere stranden en de tijd gaat hier nog langzamer...leuke bamboe cottage gevonden met veranda en hangmat. En verder met luieren;)
S avonds een prachtige zonsondergang gezien met uitzicht op zowel de vulkaan Rinjani op lombok als op de vulkaan gunung agung op Bali! Rondje om het eiland lopen kost je anderhalf uur.
Na twee nachten smorgens het bootje naar lombok genomen, een charter anders moesten we uren wachten op de publieke boot, of een snellere boot maar dan moesten er vijf Mensen zijn en we waren met z'n drieën..en dat kon ook nog uren duren voordat er nog twee mensen bij kwamen, dus, wat meer betaald en hup met z'n drieën op de boot en varen maar naar lombok. Zee was wat ruiger geworden en de stroming sterker maar toch zonder kotsen of nat te zijn geworden de overkant bereikt waar we, jawel.... weer hartelijk opgewacht worden door ondernemende lokale bevolking..... Transport transport??????

• 01 November 2012 - 12:06

Jeroen VDA:

JALOERS! Wil ook je foto's zien...
    Bedankt voor je Whatsapps trouwens ;-).
    Het lijkt of je alweer maanden weg bent zeg. Next stop?
    Greetz en Selamat Nogwatofzo...
    Jeroen

• 01 November 2012 - 13:30

Christina:

Hey,

Al pannenkoeken bakkend genoten van je , weer, geweldige verhaal!!
    Geniet van alles ;) en doe voorzichtig!!

Groetjes uit Friesland

• 01 November 2012 - 13:30

Christina:

Hey,

Al pannenkoeken bakkend genoten van je , weer, geweldige verhaal!!
    Geniet van alles ;) en doe voorzichtig!!

Groetjes uit Friesland

• 01 November 2012 - 16:00

Joey & Roxanne:

Klinkt goed allemaal! Jammer van de foto's. We lezen je verhalen nog steeds met veel plezier. Als wij straks weer terug in Nederland zijn dan genieten we nog steeds na als we jouw wekelijkse updates ontvangen. Het schiet voor ons al op namelijk.. nog twee weken Thailand en dan naar Hong Kong. Begin december zitten we weer in Nederland. :-(

Wij zijn vandaag naar Ko Phi Phi geweest vanuit Krabi. We wilden daar eigenlijk overnachten maar de kamers waren slecht en steeds schreeuwend duur. We hebben een goede boot gevonden en daarmee naar de eilanden gegaan om te snorkelen. Een luipaardhaai, twee rifhaaien en drie schildpadden gezien! Waarvan één schildpad zelfs naar boven kwam om lucht te happen na een kleine tien minuten. Erg gaaf! Wij twijfelen nu of we naar Phuket gaan en dan omhoog naar Khao Lak om daarvandaan naar Ko Similan en Ko Surin te gaan of dat we naar Khao Sok gaan voor een trekking en kayak-tocht.. we laten je absoluut weten wat we hebben gedaan en hoe het is bevallen. Wellicht heb je er wat aan!

Keep up the writing en tot snel!

J&R

• 01 November 2012 - 16:00

Joey & Roxanne:

Keep up the writing en tot snel!

J&R

• 03 November 2012 - 12:38

Pa En Ma:

Leuk verslag weer van jou.
    Ook de reacties van je vrienden en van Joey en Roxanne die zijn ook nog heel wat van plan. Wil jij ook nog allemaal nog gaan doen??? Inmiddels zit je op Flores een eiland wat ik niet kan vinden er zijn heel veel eilanden waar geen naam bij staat.
    Maar de Flores sea wel gevonden dus zal het daar wel in de buurt liggen.Hoe gaat het wandelen/lopen op je schoenen. het het sjouwen met je Backpack tas??.
    Ben je nu nog alleen of heb je inmiddels weer andere ontmoet??.
    Jammer dat de foto´s nog niet lukken op de site.
    Wij houden contact en wensen je veel plezier en let op je zelf en vooral op je SPULLEN!!!
    groetjes Pa en MA