Tweede week Bali, lovina en ubud - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van michael zonneveld - WaarBenJij.nu Tweede week Bali, lovina en ubud - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van michael zonneveld - WaarBenJij.nu

Tweede week Bali, lovina en ubud

Door: Maf

Blijf op de hoogte en volg michael

16 Oktober 2012 | Indonesië, Lovina

Na 9 dagen in kuta te zijn geweest en maandag de 8ste m'n laatste twee vaccinatie in bimc hospital gehaald te hebben ( incl Total check up) ( i was à healthy boy but i had to throw away my sigars:)) ben ik dinsdag met Maria en chauffeur naar lovina (noordkust) gereden. Onderweg prachtige waterval gezien, gelunched op een bergop, nog een tempel bezichtigd en een koffieplantage bezocht. Daar heb ik de duurste en bijzonderste koffie gedronken die er is, namelijk de kopi luwak. De luwak is een soort kat, fret achtig beest die koffiebonen eet en die ze er daarna weer uitpoept. Dat wordt handmatig gemalen (1 pers maakt ong 5 kilo per dag!!) en daar wordt dan de koffie van gezet. Heerlijk! (diegene die de film the Bucket list heeft gezien, kent de koffie)
In lovina aangekomen afscheid genomen van Maria en op het terras vanm'n prachtige bungalow een heerlijk koud biertje (bintang) gedronken. Het complex bestond uit 10 huisjes allemaal bezet door nl ers , Belgen en Duitsers. Heerlijk zwembad (vooral al wij nl ders het 'overnamen' met reggae en loungemuziek) ;) en totaal ander sfeertje dan in kuta. Daar 4 dagen gebleven en al die tijd opgetrokken met roxanne en Joey (nl's stel).
We hebben daar dolfijnen gespot. Smorgens vroeg om half zes op en dan in een klein bootje (5 man achterelkaar, one line) de zee op tijdens zonsopgang. Wat een happening. Met zo'n 60 à 70 bootjes achter de dolfijnen aan. Geluk dat we er nog 10 gezien hebben want als er ergens een paar boven komen gaan die 60 bootjes full power naar dat plekje toe en dan is er voor de dolfijnen geen eens meer ruimte om naar boven te komen!;)
Waanzinnig gewoon! Daarna zijn we naar menjangan island gegaan om te snorkelen. Toen hebben we de drie nlse meiden ontmoet (trio M) Marleen,Maaike en Mareille, die ook allemaal apart op reis zijn. Twee fantastische snorkeltrips gemaakt. Ben wel op het eind aangevallen door een triggerfish (platte vis met vlijmscherpe tanden). Kwam waarschijnlijk in z'n territorium, dus moest hem van me aftrappen. Heb 1 van m'n vinnen uitgetrokken en hem daarmee van me af geslagen. 1 van de meiden heeft het schouwspel gezien en het zag er bizar uit;) moesten er later errug om lachen, maar was op dat moment best spannend!
De 'schipper' van het bootje was een x in z'n hoofd gebeten door zo'n beest en hij kan ook zo je knieschijf doorbijten.....
S avonds zijn we met z'n allen gaan eten en wezen stappen in lovina. Je hebt daar 4, 5 kroegjes met live bands iedere avond, alleen sluit de eerste al om 2200uur en de laatste rond 0200uur.
Na 4 dagen vol lol, gezelligheid, poolsessies, bintang time, diners en ook relaxing time, afscheid genomen van Joey en roxanne (die gingen door naar Java) en samen met de drie nl se meiden naar ubud vertrokken. Weer met auto met chauffeur en onderweg nog de 7 sight waterfalls bezocht en via de toeristische route door de bergen naar ubud gereden. Accommodatie had ik al geboekt, zelfde principe als in lovina maar veel ouder, minder luxe and more back to basic. De meiden zitten 100 mrt verder in een homestay, want deze was al vol en nu dus lekker 4 dagen van ubud en omgeving aan het genieten!

• 16 Oktober 2012 - 08:48

Jeroen VDA:

Hey Mike! Klinkt echt fantastisch zeg. Heerlijk daar man. Wel bizar van die vis. Trouwens nog steeds een beetje raar met die bootjes. Volgens mij kan je beter wachten op die dolfijnen. Have fun in the sun!!!!

• 16 Oktober 2012 - 19:16

Jan En Anneke:

Hallo Michael
    Gelukkig dat het met de vis goed is afgelopen.Zo zie je maar hoe voorzichtig je moet zijn.
    Je kan beter maar naar een koffieplantage gaan.Maar ik weet dat je wel van avontuur houd.
    fijn dat je geniet van je reis en ook leuke mensen ontmoet.Ga je ook nog verder de rimboe in??
    te denken aan olifanten enz. wees voorzichtig he.!!wij missen je wel hoor!!maar we gunnen het je wel hoor!! we houden contact groetjes PA e MA.

• 16 Oktober 2012 - 21:43

Theun:

Mike, volgens mij heb je het prima naar je zin daar in het oosten. Geweldige dingen mee gemaakt. Geniet ervan. Ik ben wel benieuwd naar de foto's.

groet Theun en Hennie en nog een fijne reis verder.

• 17 Oktober 2012 - 13:26

Nico Oosten:

Typisch dat je nu alweer met meiden op pad bent! Haha! Ik verneem aan je verhaal dat je het prima naar je zijn hebt! Veel plezier nog! Niet te lang treuzelen op één plek, want anders ben je niet op tijd terug voor het mannenweekend!
    Mzzl!

• 17 Oktober 2012 - 22:05

Albert:

Ja Michael toppie.... Heerlijk om dit te lezen . Ja jaloers ... Geniet ervan... Ff vraagje
    Hoe smaakt het brood? Humor ...

Groeten Albert

• 20 Oktober 2012 - 02:49

Roxanne & Joey:

Heyyy! Groetjes vanaf Java! Het was erg gezellig in Lovina... nu moeten we helaas Bintang biertjes en reggae muziek zonder jou luisteren. Geniet van jouw bijzondere reis en wellicht 'tot ziens' in NL!

Liefs, Roxanne & Joey

• 21 Oktober 2012 - 01:00

Dini:

Hoi Michael!!

Heb je gevonden! Wat een heerlijke verhalen, belevenissen! Nou, van harte gegund!
    Je leven speelt zich echt wel in een heel andere wereld af zo te lezen! Geniet er van.
    Heb je je hele reis vooraf per dag bedacht en gereserveerd? Of hou je het voor jezelf ook open om, indien het je goed bevalt, ergens wat langer te verblijven? Hoe lang gaat je reis in totaal eigenlijk duren?
    He joh, geniet met volle teugen, ga je proberen een beetje volgen.
    Lieve groet,

dini

• 24 Oktober 2012 - 21:04

Marjolein:

Hey Mike,

Sorry voor de late reactie, ik kan jouw berichten niet op mijn telefoon bekijken, dus dan duurt het wat langer :-(
    Super om je belevenissen (met vertraging) te lezen! Grappig en herkenbaar verhaal over de bootjes en de dolfijnen :D En wat een verhaal van de triggerfish! Levensgevaarlijk...
    Inmiddels ben je alweer een week verder. Hoe bevalt Ubud? Of zit je alweer ergens anders?
    Ben nog steeds erg jaloers, maar het is je van harte gegund natuurlijk.
    Geniet van de Bintang!

Dikke kus,