Eerste week kuta.....Bali - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van michael zonneveld - WaarBenJij.nu Eerste week kuta.....Bali - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van michael zonneveld - WaarBenJij.nu

Eerste week kuta.....Bali

Blijf op de hoogte en volg michael

05 Oktober 2012 | Indonesië, Kuta

Na al een weekje op Bali te zijn, toch maar eens m'n eerste verslagje typen.....
Na een kop koffie gedronken te hebben met m'n ouders op Schiphol, afscheid genomen en zeer Smooth door de Duoane met de zelfscan! Ik had m'n stoel aan het raam al online gereserveerd en toen was de stoel naast me nog leeg, dus ik dacht.....wie weet;), maar kreeg een australische backpacker naast me te zitten die drie maanden door Europa had gezworven, dus was het de hele tijd mate dit mate dat, het leek steve irwin wel!;)
Veel comedy's gekeken op m'n eigen tv screen en niet kunnen slapen. Midden in de nacht op Singapore airport aangekomen en m'n bagage ging gelukkig automatisch naar m'n volgende vliegtuig, dus hoefde alleen maar mijn ticket op te halen bij garudu Indonesia en drie uurtjes te wachten wat geen enkel probleem is op zo'n groot vliegveld waar alles 24/7 open is!
In het vliegtuig van Singapore naar denpasar zat ik weer bij het raam en naast een jong stel uit India die niet veel Engels konden dus ik had drie uurtjes rust;) lekker film kijken!
Aangekomen op Bali ging ik als eerste door de Duoane want ik had m'n visum al en ook m'n backpack kwam direct vd band rollen. Daardoor kwam ik ook als eerste bij de checkpoint dus moest ik natuurlijk m'n backpack open maken want er stond nog geen rij... Hij zat duidelijk om een praatje verlegen want stelde heel veel vragen en controleerde alleen m'n snorkel maar en mocht toen de tas weer dicht doen. Very plesant stay at bali sire!! Buiten aan gekomen...... Regen!(tot nu toe nog de enige bui) Snel taxi gefixed voor de rit naar m'n hotel in central park. Goed hotel maar red ver van het strand.
3 nachten gebleven en kuta leren kennen. Elke avond bij m'n vriend egwo gegeten(foto volgt) en terwijl z'n moeder het eten kookte speelden wij angry birds op z'n mobieltje. Daarna naar pop hotel gegaan, 200 mrt van het strand en bijna in het centrum. 4 nachten gebleven. Heerlijk zwembad, en leuke receptioniste;)Maria. Ben ik gisteravond mee uit eten geweest.
Spreekt een beetje nl's want heeft 3 maanden in lopik gewoond(off all places). Ben gister (do 4 okt) ook een dag weg geweest met privé chauffeur en auto naar the Royal tempel, monkey forest, lake bratan en de tempel of tanah lot met zonsondergang...tien uur weggeweest en een ander Bali gezien!
Nu zit ik in hotel Julia beach inn. Weer 200 mrt vh strand en nu midden in het centrum, waar ik 4 nachten blijf.
Maandag(8okt) kan ik m'n laatste vaccinaties halen in het bimc hospital en dinsdag brengt maria met haar broer mij naar lovina helemaal in het noorden van Bali waar ik weer 3 of 4 nachten zal blijven. Met de auto doe je daar 4 uur over en als ik met de bus (openbaar vervoer) zou gaan duurt dat bijna elf uur!
Kortom vermaak me prima en zijn heel veel alleenreizende hier dus kan snel ff praatje maken onder het genot van een bintang! (lokale Heineken);). Ga nu 2 the beach. Elke dag 30 Gr. Kan zeggen dat ik na zo'n weekje gewend ben aan temp, vochtigheid, cultuur, way of living relaxed, tig duizend kamikaze brommertjes, constant toeterende taxi's en smekende meisjes voor massage??
( 4 euro voor drie kwartier...... Zeg je geen nee tegen!;)
Howdo, groeten en selemat siang!

  • 05 Oktober 2012 - 08:12

    Maroescha:

    Klinkt goed!

  • 05 Oktober 2012 - 08:20

    Pa En Ma:

    Hallo Michael
    Wat een leuk verslag.Je vermaakt je best zo te lezen (ook via de SMSjes)Je hebt het mooi voor elkaar met die Maria.En de massage!!Hier is het heel slecht weer veel regen en wind.
    Pa treft het niet met plukken maar het is gelukkig de laatste dag vandaag.Zo als ik lees heb je nog niet in een hostel geslapen, ben benieuwd hoe je dat zal vinden.Je hebt ook al veel gezien, rijdt die chauffeur jou overal heen waar jij naar toe wilt of heeft hij zo zijn route(bezienswaardigheden)?Hoe is het eten daar?
    eet je wel gezond? Geniet van je reis en we houden contact.
    Dikke knuffel van on beide. Pa en Ma

  • 05 Oktober 2012 - 10:48

    Jeroen V DA:

    Hey Mike! Ik wist wel dat het daar tot zou zijn. Mooie verhalen alweer. Kuta is idd lekker druk enzo. In Lovina zal je echt een ander Bali aantreffen. Ben echt stikjaloers op je reis. Ik zou zeggen veel plezier en neem nog een Bintangetje ;-). Ps post ook even een foto van Maria ;-)

    Greetz Jeroen

  • 05 Oktober 2012 - 11:40

    Marjolein:

    Hee Mike,
    Wat een leuk verslag, fijn om te lezen dat je je zo vermaakt!
    Het klinkt super allemaal, volgens mij begin je al een echte reiziger te worden...
    Ben ook erg benieuwd wat je van Lovina vindt. Vergeleken met Kuta is het daar heerlijk rustig.
    Ik hoop dat je ons op de hoogte blijft houden van je avonturen.
    Blijf genieten!

    Liefs
    Marjolein

  • 06 Oktober 2012 - 00:05

    Harmke:

    hey michael,

    klinkt erg goed allemaal en het verbaast me ook niets dat je alweer mensen ontmoet die je weer verder helpen wie goed doet goed ontmoet. :-)
    Geniet ze en ben benieuwd naar je vervolg verhalen!
    groet

  • 06 Oktober 2012 - 00:37

    Debby:

    Hey Mike,

    Jeetje nog maar pas onderweg en nu de heilige Maria al gevonden? ;)
    Geniet volop en blijf af en toe schrijven want het is erg leuk om te lezen!

    Gr. Debby x

  • 07 Oktober 2012 - 12:42

    Ramiro:

    He daar kerol!

    Veel dingen wist ik natuurlijk al maar ja, de heilige Maria (Thanx Deb, ik kon niets lolligers vinden) wist ik niet. Anyway, goed dat het daar allemaal loopt zoals verwacht. En ja, ook ik ben stikjaloers. Om meerdere redenen, je weet wel...

    Niet teveel wennen daar want er komt een punt dat je er ook weer uit moet.

    HAve fun!

  • 08 Oktober 2012 - 10:01

    Fabian, Ragnild En Anouk:

    Klinkt niet slecht allemaal. Fijne temperaturen ook daar.Het is hier 's morgens vroeg alweer aardig wit soms en erg koud. Leuk om je verhalen te lezen en dan wat te gaan googlen om er echte beelden bij te krijgen.
    Veel plezier de komende tijd en we lezen wel weer hoe het gaat. Groeten van ons en een extra groetje van Anouk .

  • 09 Oktober 2012 - 13:12

    Femke:

    Hoi hoi,

    Wat leuk om zo een beetje op de hoogte te blijven van al jouw avonturen....
    En net zoals velen ben ik stikjaloers! Maar ja voor mij is reizen nog een droom,
    voor jou werkelijkheid... Maar kan zo lekker mee reizen :)

    Heel heel veel plezier en kijk uit naar het volgende verhaal...

    Lieve groetjes Femke

  • 10 Oktober 2012 - 23:11

    Milou:

    Hey Mikey ;-) (ja Naomi heeft 't nog steeds over jou en de ballenbak )

    Heerlijk te lezen dat je 't zo naar je zin hebt! En die exclusieve koffie die je gedronken hebt, geweldig!! Je hebt inderdaad alles goed geregeld met Maria, charmeur ;-) Nu op naar nog veel meer avontuur, cultuur en unieke ervaringen!! Have fun!!

    Xx liefs Naomi en Milou

  • 15 Oktober 2012 - 19:14

    Nico Oosten:

    Klasse verhaal hou ons mar lekker op de hoogte! Fotootjes zijn ook altijd leuk! Succes met de rest van de reis!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

michael

Actief sinds 19 Sept. 2012
Verslag gelezen: 402
Totaal aantal bezoekers 10427

Voorgaande reizen:

27 September 2012 - 31 December 2012

bali

Landen bezocht: